<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8954844\x26blogName\x3dBrax+on+food\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://abrax.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://abrax.blogspot.com/\x26vt\x3d3251446694669132973', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

onsdag, februari 15, 2006

lång väntan på Hälsingborg

Min kollegea skulle boka bord på Hälsingborg och fick inte bord förrän nästan 1 1/2 månad senare. Hade hon krävt att bordet för två skulle vara ledigt en helg hade det dröjt till slutet av april. Men så är Hälsingborg prisat i både Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Allt om Stockholm och Nöjesguiden, medan DN På stan tycker att krogen är ojämn och att personalen kanske behöver rivmärken med dagissymboler för att få till rätt beställningar.

Dessutom marknadsför sig krogen som en prisvärd finkrog, och det är väl vad vi alla letar efter? Deras metod för att få ner priserna är att ha få val på menyn och därmed lägre omkostnader.