<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8954844\x26blogName\x3dBrax+on+food\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://abrax.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://abrax.blogspot.com/\x26vt\x3d3251446694669132973', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

torsdag, maj 12, 2005

debutant Brax


Nu har jag debuterat som vinskribent. Tidningen heter Radar och har payoffen Ger dig koll på prylarna och hur de funkar. Det är en ovanligt snygg tidning jag precis har läst. Det stora är stort, det lilla är litet. Precis som det ska vara, precis som i min favorittidning Olive.

Alltid kul att hitta sig själv i tidningen, undra om jag någonsin kommer att tröttna på det.

Det var en sån där liten text i början om tidningen som beskrev de olika medarbetarna:
När vi bestämde oss för att ta reda på mer om vitt vin var valet enkelt: Sveriges bästa matbloggare.
Jo, vi slutar nog citera där. Jag satt och småfnissade på tåget. Sen bläddrade jag vidare till själva artikeln. Tydligt layoutat, rolig text. Länken till min blogg. Och plötsligt läser jag att jag är utbildad sommelier. Jag ger upp ett skrik på tåget, ett ganska litet sådant, men ändå. Jag har däremot 10 universitetspoäng i vin, men det ger ingen officell titel. Jag får göra avbön till Mischa Billing.